De hoeveelheid klachten die Reinis te verwerken kreeg heeft geleid tot verbeteringen. Als gevolg van het omgekeerd inzamelen, de verdeling van nieuwe rolcontainers en de plaatsing en beschikbaarheid van ondergrondse containers kwamen er veel klachten binnen. In de afgelopen maanden heeft Nissewaard Lokaal deze klachten al regelmatig bij Reinis en wethouder Mijnans onder de aandacht gebracht. Uiteindelijk stelde Nissewaard Lokaal een klachtrapport op na discussie in de commissie Leefomgeving van juli.
Het gevolg is dat Reinis verdere verbeteringen heeft doorgevoerd. Zo werd al eerder bekend gemaakt dat de containers nu op wijkniveau beschikbaar zijn, nadat inwoners voor een, aan hun toegewezen, gesloten of volle container stonden.
Inmiddels heeft Reinis aan Nissewaard Lokaal ook laten weten dat de telefonische afhandeling is verbeterd. Indien inwoners bellen en er meer dan drie wachtenden aan de lijn zijn, dan krijgen zij te horen dat er drie wachtenden zijn en worden zij verzocht een melding te doen via mail op info@reinis.nl. Bovendien wordt er aan gewerkt om de mogelijkheid te bieden aan bellers om bij meer dan drie wachtenden naam en telefoonnummer achter te laten, waarna Reinis binnen een uur terugbelt.
Nissewaard Lokaal is blij met de verbeteringen. Inmiddels is het aantal klachten afgenomen. Of dit door de vakantieperiode is gekomen, dat is niet bekend. De partij blijft de situatie op de voet volgen.
Ik vind het van de gekke dat een ondergrondse vuil container om 06.30 uur wordt geleegd in een woonwijk waar nog velen op die tijd nog slapen. Kan dit niet op een later tijdstip op de dag? Sterrenkwartier Spijkenisse hoek Castorstraat / Polluxstraat . Dit is meerdere keren voor gekomen. Gaarne een reactie van u.
Dank voor uw reactie. Wij zullen dit opnemen met de wethouder en navragen welke afspraken er zijn over de tijden waarop ondergrondse containers geleegd kunnen worden.
Ik heb gisteren navraag gedaan bij wethouder Mijnans. Het is zo dat de containers dagelijks worden geleegd in twee ploegendiensten. Deze diensten zijn van 6 uur ‘s morgens tot 10 uur ‘s avonds. Na een briefing gaan zij dus vanaf ca. 6.30 uur op pad. Het kan daarom voorkomen dat er soms vroeg overlast ontstaat, maar dit is helaas noodzakelijk om alle containers tijdig te kunnen legen. Wel probeert Reinis de overlast te beperken door elke keer bij andere containers te starten met legen.
Hier ook elke zaterdag ochtend wakker dat legen en dat gaat nogal met een hoop kabaal ook. Er wordt aangegeven dat er steeds bij een andere wordt begonnen…. Nou hier niet elke zaterdag net zo vroeg. Ik sta de hele week heel vroeg op weekend is mijn uitslaap mogelijkheid. Die nu al weken wordt verpest door reinis!! 9 uur inplaats van 7 zou al een groot verschil maken.