Wethouder: klachten onderhoud vallen wel mee

Wethouder Mijnans (ONS) vindt de klachten over onderhoud wel meevallen. Dat valt te lezen in huis-aan-huiskrant Groot Nissewaard deze week. “De gemeente krijgt op jaarbasis 8000 meldingen over dit soort zaken”, geeft hij aan in de krant. “Veel meldingen worden door inwoners en buurtpreventielopers gedaan. Als het echt zo slecht gesteld zou zijn, dan zouden er niet zoveel vrijwillige lopers zijn. Desondanks is elke klacht er een te veel en als gemeente zullen we dan ook meer inzetten op communicatie en terugkoppeling.”

Vanuit de gemeente wordt er nog een analyse gemaakt van de klachten die in het rapport vermeld staan. “We zijn al met veel zaken bezig, maar dat is niet voor iedereen zichtbaar,” geeft Mijnans aan in de krant. Als voorbeeld noemt hij de werkzaamheden die gepland staan op de Groene Kruisweg en het herstraatproject aan de Jacob Catsstraat. Als die werkzaamheden zijn afgerond wordt de Sportlaan aangepakt. “Tot die tijd verrichten wij de kleine, steeds terugkomende reparaties. Het heeft echter geen zin om nu de Sportlaan aan te pakken, want er gaat straks veel zwaar verkeer overheen.”

Naar aanleiding van de klachten over drempels en fietssluizen, wil de wethouder nog wel kwijt dat die destijds op verzoek van de bewoners zijn geplaatst. “Als de huidige bewoners bijvoorbeeld de fietssluis weg willen hebben, dan kan dat maar dan moeten ze er wel rekening mee houden dat fietsers en scooters weer gebruik gaan maken van de route. En juist om die te weren wordt er een fietssluis aangelegd.”

Volgens Chris Hottentot van Nissewaard Lokaal is dit nu juist een van de problemen waar de gemeente flexibeler in moet worden. “De vervoerswensen van bewoners zijn in de loop der tijd veranderd. Klaagden bewoners toen over scooters, nu kunnen zij met hun scootmobiel er ook niet tussendoor. Als gemeente moet je kijken wat je kunt doen om het voor scootmobielen eenvoudiger te maken en scooterrijders toch te ontmoedigen. Door de hekken iets verder uit elkaar te zetten haal je bijv. nog steeds de snelheid eruit, terwijl een scootmobiel wel kan passeren. Wil je scooterrijders ontmoedigen om snelheid te maken dan zet je desnoods een extra paar hekken neer, met genoeg ruimte voor scootmobielen uiteraard.”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.