Meld klachten Willemsen de Koning (in Nissewaard)

Op de Facebookpagina ‘Spijkenisse discussieert’ regent het momenteel klachten over het collectief vervoer van Willemsen de Koning. Het taxibedrijf won eerder de Europese aanbesteding en mag vanaf nu het collectief vervoer aanbieden in de gemeente Nissewaard. De aanbesteding is ten koste gegaan van RMC en Niemantsverdriet die het zorgvervoer eerder leverden aan de inwoners. Nissewaard Lokaal roept inwoners op om klachten bij de partij te melden.

“Wij willen zoveel mogelijk misstanden verzamelen, zodat wij met deze feiten in de hand gerichte vragen aan de wethouder kunnen stellen”, zegt raadslid Tom den Daas van Nissewaard Lokaal. Hulpbehoevenden die zijn aangewezen op het collectief vervoer klagen over de behandeling door telefonistes, het weigeren van begeleiders en taxi’s die op de verkeerde locatie de mensen opwachten.

Klachten kunnen worden gemeld op fractie@nissewaardlokaal.nl. Of per post naar:
Nissewaard Lokaal
p/a IJsselsstraat 100
3207 BS Spijkenisse

De partij zal de klachten bundelen en aan de wethouder aanbieden. Daarnaast wil Nissewaard Lokaal vragen om de problemen aan te pakken.

19 gedachten over “Meld klachten Willemsen de Koning (in Nissewaard)”

  1. Brigitte Telleman

    Goedendag,
    Het probleem ligt bij de gemeente. Mijn oude vader van 80 jaar (ziekelijk) heeft volgens de gemeente geen recht op dit vervoer. Er is een zeer brutale vrouw komen praten, maar zij maakt zich eraf met een ‘Jantje van Leiden’.
    Wij willen graag in dit geval dat mijn vader gebruik kan maken van deze dienstverlening. Er zijn nu nog veel meer mensen die dit willen. Idd de telefonistes weten amper waar een desbetreffend ziekenhuis ligt, vol onbegrip en brutaal.
    Niemandsverdriet moet gewoon terug komen. Of een normale regeling.
    Dit verhaal is ook uitgebreid bekent bij de gemeente. Dit gaat over mijn vader Frans Telleman.
    Mijn ouders (zoals vele ouderen) kunnen helaas niet reageren zij hebben geen internet.
    mvrgr. Brigitte Telleman

    1. Vincent de Lange

      Geachte Nissewaard lokaal,

      Het verbaasd mij dat u de vervoerder zo negatief in het nieuws brengt terwijl u, geeft u zelf aan, weet dat de meeste problemen door de gemeente zijn veroorzaakt. Jammer. Niet echt een objectieve manier van journalistiek. Het lijkt erop dat er andere belangen meespelen.
      Ik heb regelmatig aan een aanbesteding mee gedaan. Maar het is de opdrachtgever die bepaalde zaken beslist en niet de opdrachtnemer. Toch brengt u moedwillig de vervoerder in verlegenheid. U zou zich moeten schamen.
      mvrgr.
      Vincent

      1. Fractie Nissewaard Lokaal

        Beste Vincent, na alle klachten verzameld te hebben kunnen wij concluderen dat zowel de gemeente als de vervoerder schuld hebben aan de situatie. Willemsen de Koning is dus wel degelijk medeschuldig aan de huidige situatie. Het is juist dat de gemeente heeft beknot op bepaalde diensten, waardoor mensen nu problemen ervaren. Maar het is niet de gemeente die heeft beknot op de kwaliteit van de voertuigen. Een hoge instap, voor chauffeurs oude schakelbakken terwijl de vorige vervoerder automaat bood. Daarnaast schrijft Willemsen de Koning een factuur voor mensen die niet mee kunnen, omdat de instap te hoog is en WdK deze mensen daardoor weigert. WdK is ook niet verplicht om sociaal begeleiders het volle taxitarief (van een commerciële taxi) te vragen voor een rit naar het ziekenhuis in Rotterdam à €50 per rit. De taxi moet al rijden, de kosten worden al gemaakt, een lager tarief is dus mogelijk. Dat staat WdK vrij, maar het bedrijf vraagt hier de volle mep voor. Tenslotte zijn het de telefonistes van WdK die de mensen aan de telefoon onbeschoft behandelen. Ons bekruipt het gevoel dat WdK goedkoop heeft ingeschreven en de verloren kosten over de rug van de begeleider probeert terug te verdienen. Kortom, de gemeente heeft beslist schuld, maar WdK gaat niet vrij uit.
        Dan nog een korte opmerking. Hoewel wij proberen het bericht zo neutraal mogelijk te schrijven, met standpunten van alle kanten zijn wij geen journalistiek medium. In dit geval kiezen wij partij voor de gedupeerden en willen wij dat deze problemen zo snel mogelijk wordt opgelost en dat beide partijen hun verantwoordelijkheid nemen.

  2. Henk Bruggeman

    Goede dag
    Volgens mij moet het zijn meld klachten wmo vervoer nissewaard en niet meld klachten vervoerder willemse de koning want deze voert alleen maar opdrachten uit zoals ze Door de gemeente bij de aanbesteding zijn omschreven . Wat betreft de kwaliteit van de vervoerders die ingeschreven hebben was er geen verschil volgens de gemeente dus er is puur naar geld gekeken .

    1. Fractie Nissewaard Lokaal

      Geachte heer Bruggeman, uiteraard heeft u gelijk en gaat het om het WMO vervoer. De schuld ligt ook niet alleen bij de vervoerder, maar ook bij de gemeente als opdrachtgever. Vanuit de herkenbaarheid vonden wij het beter om het beestje bij de naam te noemen en de naam van de vervoerder te noemen. Hierdoor is duidelijker voor een groot publiek wat wij bedoelen. Maar feitelijk heeft u gelijk.

  3. Goedendag,
    Op de Facebookpagina ‘Spijkenisse discussieert’ regent het momenteel klachten over het collectief vervoer van Willemsen de Koning zo lees ik hierboven. Mijn klacht (reactie) die ik hier had achter gelaten, zie ik niet terug dus nog maar een keer. Ik ( 80 jarige) kom voor jaarlijkse controles enz. regelmatig bij specialisten in het St.Franciscus Ziekenhuis te Rotterdam. Ik maakte altijd gebruik van Niemandsverdriet (RMC). Op 5 april jl had ik weer een afspraak i.v.m. een te plaatsen heupprothese , dus voor de eerste keer Willemsen de Koning gebeld, de telefoniste wist niet waar dit ziekenhuis was te vinden en na enige tijd kwam uit haar computer de melding dat vervoer daarheen niet mogelijk was. Uitgelegd dat het met Niemandsverdriet altijd wel ging, ik moest zelf maar uitzoeken hoe ik daar kwam. Toevallig had ik ook nog een pasje van Valys en die zou mij wel vervoeren. Ik werd opgehaald en via via kwam ik toch net op tijd op mijn afspraak. Helaas na mijn telefoontje voor de terugreis moest ik 1,5 uur wachten.
    12 mei is er een voor onderzoek en op 30 mei de operatie, u begrijpt wel dat mijn vertrouwen en zekerheid in het vervoer danig op de proef worden gesteld.

    1. Fractie Nissewaard Lokaal

      Dank u voor uw reactie, meneer Huijgen. We hebben even teruggekeken, maar uw reactie hebben wij niet teruggevonden. Blijkbaar is er iets verkeerd gegaan. Dank u, dat u nogmaals uw reactie hier heeft moeten achterlaten. Onze excuses, wij weten helaas niet waar het is misgegaan. In elk geval zullen wij uw klacht ook meenemen richting wethouder en raad.

  4. ik ben zeer ontevreden met het vervoer van de koning
    ik belden op voor een rit te boeken
    toen ik behandeld werd als een kllein kind
    ik moest niet zon grote mond hebben
    ik vroeg alleen maar hoe veel km ik nog had
    daar klopt niets van ze zij u heeft maar 252
    ik heb toen de gemeente gebeld en die zij mijn dat ik er 600 had

  5. ik vind het allemaal wat simpel gesteld mensen roepen maar wat dit mag niet, dat mag wel, dit kan niet, we willen maar 1 ding dat is zo goedkoop mogelijk vervoer met zoveel mogelijk privacy liefst een solo taxi. De voorganger van Willemse en de koning
    RMC en daar voor Niemantsverdriet kregen waarschijnlijk veel geld van de gemeente zodat ze dit ook waar konden maken . Nu is het geld op moet er bezuinigt worden en zijn we al snel ontevreden.
    En ja natuurlijk zijn we het gewend en moeten we opnieuw wennen , Gemeente heeft diversen dingen aangepast die we als burger niet leuk vinden.
    En we hebben geen andere chauffeurs het zijn de zelfde als die van RMC.

  6. Hallo, ik heb 2 weken geleden 2 ritten geboekt van Spijkenisse naar Pernis en dan een retour rit… de heenreis 2.80 euro 14 km en de terugreis 0 km 1.05 euro. 2x gebeld met de firma en zouden het uitzoeken tot nu toe niets gehoord.

  7. Goedemiddag ook wij worden gek van Willemsen de koning onze dochter woont in een begeleid woonproject en blijkbaar is mijn dochter toevallig ook iemand waarbij het constant fout gaat ,er is een machtiging uitgegegeven maar toch gaat het fout zodat mijn dochter al meerdere keren cash en direct moest betalen nou is dit meisje verstandelijk beperkt en heeft geen geld op zak tot nog toe is het opgelost doordat de zorgboerderij of de woning dit dan voorschiet ook heeft ze al 2x met een grote mond door een chauffeuse gehad mens ga wat anders doen dan al de mensen die vervoerd worden hebben zorg nodig op welke manier ook en dan ga je ze niet een grote mond geven . Nee sorry Niemantsverdriet was beter

  8. Als mijn dagbesteding om 9.00 Begint en je belt of ze je om 9.00 kunnen halen want ze beginnen om 9.00 met rijden van ritten dan zeg ik dat om kwart voor tien in Hellevoetsluis moet zijn want eerder gaat niet lukken want ze moeten andere ophalen maar dan gaan ze ons wegbrengen ze beginnen in Spijkenisse mensen ophalen en dan gaan ze helemaal naar Oostvoorne mensen die op visite gaan weg brengen dan vindt ik dagbesteding is en stuk belangrijker dan en uurtje koffie drinken dan gaan we naar Brielle mensen weg brengen dan is het ongeveer half tien dan zeggen die mensen die meereden Oh wij hoefde pas om tien uur hier te zijn lekker want als ze mij als eerst hadden afgezet dan was ik er om kwart over negen in Hellevoetsluis in plaats van kwart over tien flink balen maar gebeurt elke week en dan zeg er wat van zeggen ze moet en ik en klacht indienen bij ben ik er mee bezig maar of er wat aangedaan wordt is nog afwachten anders kan net zo goed stoppen met dagbesteding bij deze groet Wendy Fierinck

  9. ook ik ben erg ontevreden over willemse de koning heb 3 uur op een taxi zitten wachten belde ze ja taxi is geweest terwijl ik buiten stond had om 15.22 gebeld en ze kwamen pas om 18.26 het is dat ik taxi vervoer nodig heb anders konden ze in de stront zakken
    sonja enschut

  10. ook ik ben erg ontevreden over willemse de koning heb 3 uur op een taxi zitten wachten belde ze ja taxi is geweest terwijl ik buiten stond had om 15.22 gebeld en ze kwamen pas om 18.26 het is dat ik taxi vervoer nodig heb anders konden ze in de stront zakken
    sonja enschut

  11. Leerlingen vervoer WdK

    Op 22 juni 2017 tekende de gemeentes Hillegom, Lisse, Katwijk, Noordwijk, Noordwijkerhout en Teylingen het contract voor leerlingenvervoer in de Duin- en Bollenstreek.
    Deze week beginnen de scholen weer en het is meteen problemen.
    Er zou van te voren een kennismaking plaats vinden tussen de leerling en vervoerder.
    Dit gebeurde wel op een zaterdag zonder een vorm van afspraak maken van te voren om 20:00 uur in de avond gelukkig was mijn partner thuis en konden zij kennis maken echter hoord dit op afspraak te gaan maar oke vervoerder kwam dag van te voren terug van vakantie (was van vakantie terug geroepen) en moest maar op goed geluk alles zelf uitzoeken met de leerlingen die vervoerd moesten worden.
    helaas hoor ik ook berichten dat ouders helemaal geen kennis gemaakt hebben met de vervoerder van hun kind (kwalijke zaak) mijn zoon had de eerste twee dagen studie dagen dus was hij vrij op woensdag zijn eerste school dag taxi vervoer heerlijk op tijd en kon mijn zoon mee echter rond 08:30 uur staat er weer een taxi voor de deur een vreemde vervoerder die mijn zoon komt ophalen (zeer vreemde zaak) ik ben van mening geen kennis gemaakt vervoer je mijn kind ook niet (veiligheid voor kind) ook zouden wij van te voren een inlogcode ontvangen voor het vervoers portal om te kunnen kijken waar de taxi zich bevind of om onze zoon ziek te melden deze hebben we dus nog niet ontvangen dus als we hem ziek willen melden moeten we bellen wat het volgende probleem al weer met zich mee brengt want berijkbaarheid is erg slecht hing meteen al 45 min aan de telefoon word de verbinding verbroken kan ik weer gaan bellen hoop frustratie en gevloek maar goed ze hebben ruim de tijd om zaken op orde te stellen zodat alles goed verloopt zeker voor deze kinderen ik heb begrip dat ze alles net overnemen en dat ze veel moeten verwerken maar zo iets weet je als je er aan gaat beginnen dus weet je ook dat dit niet gered word met 8 uur per dag werken maar dat er veel over uren in gaat zitten om dit op tijd op te lossen en te regelen en als je ze al te spreken krijgt aan de telefoon word je afgescheept van ik leg het wel bij de planning nee meteen dingen uitzoeken daar berijk je veel meer mee en zeker als het om kinderen gaat …. mijn punt verbeter de zaak en zorg dat je ruim van te voren alles op orde heb….

    1. Fractie Nissewaard Lokaal

      Helaas kunnen wij niets voor u betekenen. De oproep om klachten te melden betreft inwoners van Nissewaard (Spijkenisse, Hekelingen, Simonshaven, Geervliet, Heenvliet, Zuidland, Abbenbroek en Oudenhoorn). Wij adviseren u om contact op te nemen met uw gemeente of Willemsen de Koning.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.