Eerste ervaringen EBS vragen om verbetering

De eerste ervaringen met EBS vragen om verbetering. Dat stelde Nissewaard Lokaal tijdens de commissie Leefomgeving. In de commissie vroeg de partij naar de eerste ervaringen met de nieuwe vervoerder, omdat de partij een aantal klachten heeft ontvangen. Wethouder Igor Bal (VVD) gaf aan dat er wat aanloopproblemen waren, maar dat EBS inmiddels de zaken redelijk op de rit heeft. Zo bleek in de beginfase dat niet altijd de busnummer voor op de bus zichtbaar was. Volgens Bal een probleem voor de reiziger, omdat die niet weet waar de bus heen gaat. Ter compensatie zouden reizigers in deze bussen niet hebben hoeven te betalen voor de rit.

Bal kon zich goed voorstellen dat er meer partijen waren met klachten en nodigde alle partijen uit deze klachten aan de wethouder toe te sturen. Inmiddels vinden de onderhandelingen plaats voor 2020 en Bal gaf aan dat eventuele tekortkomingen daar in meegenomen kunnen worden. Wel waarschuwde hij dat niet alles veranderd kan worden. Het afgenomen aantal bushaltes of het overstappen op lijnen is afgedekt in de concessie. Hier is weinig aan te veranderen, hield hij de aanwezige commissieleden voor.

Nissewaard Lokaal zegde toe om alle binnengekomen klachten aan de wethouder te sturen, maar wilde specifiek aandacht voor één probleem. Zo blijkt buslijn 85, die loopt vanaf De Akkers, via Vogelenzang en De Hoek naar Metro Centrum, te worden gereden met kleinere taxibusjes. Het gevolg is dat in de spits niet alle passagiers mee kunnen en bij de halte moeten blijven staan. Staan mag namelijk niet in deze taxibusjes. Nissewaard Lokaal heeft gevraagd om in de ochtend- en avondspits daar op korte termijn toch grotere bussen in te zetten.

Tags:,

One Response

Laat een reactie achter