Verbeteringen na klachtenrapport onderhoud

De gemeente heeft een aantal verbeteringen doorgevoerd na publicatie van het rapport ‘Wijkonderhoud Nissewaard’. In de commissie Leefomgeving van 18 januari j.l. liet wethouder Mijnans weten dat het meldingenproces is verbeterd. Een van de grootste klachten was het feit dat problemen na het melden niet werden aangepakt of terugkoppeling ontbrak. Het meldingenproces is aangepakt, onder meer door eenvoudigere meldingsformulieren te gebruiken. Er komt ook aandacht voor terugkoppeling aan de klagers.

De gemeente is voortvarend aan de slag gegaan met de, in het rapport genoemde, klachten. Een groot gedeelte van de Heemraadlaan is inmiddels hersteld. In de vergadering vroeg Nissewaard Lokaal om ook het tweede deel aan te pakken, omdat daar nog veel klachten over binnenkomen. Naast de Heemraadlaan heeft de gemeente ook de Sportlaan tijdelijk aangepakt. Deze weg stond al op de planning voor grootschalig onderhoud. Daarnaast is de gemeente bij een aantal meldingen uit het rapport langs geweest om afspraken te maken met bewoners. Een aantal meldingen is meteen opgepakt en de schade is hersteld.

Complimenten
De meeste partijen hadden complimenten over de manier waarop Nissewaard Lokaal de problemen had opgepakt. Desondanks zetten een aantal partijen vraagtekens bij het gebruik van social media als middel om dit te achterhalen. Nissewaard Lokaal gaf aan dat social media slechts een van de middelen was. Zo zijn er ook veel klachten via de mail binnengekomen na een oproep in de krant.

Meld klachten
Sommige bij Nissewaard Lokaal gemelde klachten waren niet bekend bij de gemeente. De gemeente vraagt inwoners daarom om klachten te melden via het meldpunt op de gemeentelijke website. Mijnans beloofde dat de gemeente er dan zo snel mogelijk mee aan de slag zal gaan. Nissewaard Lokaal is blij met het daadkrachtig optreden van de wethouder. “Het is goed dat veel klachten meteen bij de kop zijn gepakt en dat de wethouder verbeteringen heeft doorgevoerd,” zegt de partij. De partij blijft wel kritisch. “Wij roepen inwoners op om klachten over voet- en fietspaden te melden bij de gemeente, maar we houden in de gaten of meldingen nu beter worden aangepakt. Mocht dat niet zo zijn, laat het ons dan weten.”

Bijlagen:
Rapport ‘Wijkonderhoud Nissewaard’
Klachtenmeldpunt gemeente

6 gedachten over “Verbeteringen na klachtenrapport onderhoud”

  1. Vrijdag toevallig melding gemaakt van de stoep hier voor mijn minder valide woning met foto, het ligt hier echt schots en scheef wat het met een scootmobiel of rolstoel erg lastig maakt. Ben benieuwd hoelang het duurt voor een terugkoppeling 🙂

      1. we zijn nu inmiddels een tijdje verder en nog helemaal geen reactie gehad van gemeente… Ik heb dit via de officiële weg gemeld op de website van de gemeente.
        Alleen maar een bevestigingsmail van de melding:
        Wij hebben uw melding ontvangen. Deze is door u verzonden op vrijdag 24 februari 2017, om 13:16. Uw correspondentienummer is 17.01305.

  2. Vanmorgen 07:30 (16-3-2017) zijn een aantal heren begonnen met het egaliseren van de straat. geen idee of dit is naar aanleiding van mijn melding of het opnieuw onder de aandacht brengen van jullie kant.
    Ik ben iig heel blij dat het wordt aangepakt nu. 🙂

    1. Fractie Nissewaard Lokaal

      Wij hebben het doorgespeeld aan de wethouder en die heeft het weer opgenomen met de verantwoordelijken, Danny. We hebben nog geen terugkoppeling gehad, maar we gaan er wel vanuit dat dit met onze melding te maken heeft.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *