Klanttevredenheid gemeente verbeteren

De gemeente gaat kijken of het mogelijk is om een doorlopende klanttevredenheidsonderzoek te houden. Dit onderzoek moet gehouden worden onder inwoners die zich tot de gemeente wenden met een melding of een klacht. Een motie van Nissewaard Lokaal, mede ingediend door PVV, LieverLinks en PvdA, om dit te onderzoeken is unaniem aangenomen. Aanleiding voor de motie zijn de klachten die Nissewaard Lokaal heeft ontvangen van inwoners. Zij klaagden erover dat zij niet altijd een reactie kregen na een melding of een klacht bij de gemeente. Ook de gemeentelijke Ombudsman heeft in haar jaarverslag 2020 geconstateerd dat inwoners in Nissewaard lang moeten wachten op een antwoord van de gemeente. Ook worden inwoners niet volledig geïnformeerd of krijgen zij helemaal geen reactie op hun meldingen.

Nissewaard Lokaal is blij dat de gemeenteraad unaniem heeft ingestemd met de motie. “In het bedrijfsleven is het normaal om continu de klanttevredenheid te meten om de dienstverlening aan te passen en te verbeteren,” stelt de partij. Door na afhandeling van elke melding automatisch een evaluatieformulier te sturen, kan de gemeente achterhalen hoe de melding is opgelost en hoe tevreden men er over is. Zo nodig kan de dienstverlening verbeterd worden. De gemeente gaat bekijken of dit ook lokaal mogelijk is en of inwoners hier wel op zitten te wachten.

“Wij willen graag monitoren aan de voorkant in plaats van te reageren op de Ombudsman als laatste redmiddel. Dan is het leed immers al geleden,” stelt Nissewaard Lokaal.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *